بروزرسانی: 17 آذر 1404
12 مورد از قابلیت های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت گردشگری یابکس
12 مورد از قابلیت های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت گردشگری یابکس
به صورت تخصصی در رشته گردشگری به بیان مطالبی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… پرداخته می شود. علمی کردن صنعت گردشگری هدفی است که این رشته در دانشگاه به دنبال رسیدن به آن است. امروزه برخلاف دهه 1960 میلادی که یکسره بر آثار مثبت جهانگردی تاکید می شد، از وجود آثار مثبت و منفی در توسعه جهانگردی سخن گفته می شود. یکی از مشکلات راهنمایان و مترجمان زبان عربی در حوزه گردشگری سلامت ایران، عدم آشنایی با واژگان تخصصی سلامت است.
- این یعنی آژانس های مسافرتی باید جایگزینی برای این هتل حالا گران پیدا کنند.
- مدیریت بهینه کردن و یا رفع مشکلاتی که در این امر وجود دارد، تا حدی با موضوع بالا متفاوت است و هدف اصلی آن رفع مشکلات احتمالی ست که ممکن است مسافر در حین رسیدن به یک مقصد با آن روبه رو شود.
- بیشتر سیستم های بانکی کشوری نیز گردشگری را زیرساخت اصلی پیشرفت اقتصادی می دانند که گسترش آن موجب می شود تا امکانات زیر ساختی مانند فرودگاه، خدمات رفاهی، سیستم آبرسانی و … بهبود پیدا کنند.
بسیاری از سایت ها که در حوزه طراحی سایت گردشگری خدمات اراده میدهند ، تعدادی از ویژگی های خوب را برای آژانس های مسافرتی ایجاد می کنند اما وقتی نوبت به موتور های جستجو می رسد که انها را بررسی کنند، بسیار وحشتناک است. سئو محلی راهی برای بهینه سازی وب سایت شما است تا وقتی افراد در مکان شما جستجو می کنند یا هنگام جستجوی از طریق تلفن همراه وقتی در منطقه ای نزدیک به آدرس فیزیکی کسب و کار شما قرار دارند، نمایش داده شود. در نمودار (1) بنا به گزارش بانک جهانی تعداد گردشگران ورودی به ایران (که هم از مراکز مذهبی هم غیر مذهبی و طبیعی بازدید داشته اند) در طی سال های 1995 تا 2011 فراز و فرودهایی دیده می شود. ایران سرزمینی با گستره جغرافیایی وسیع، تنوع آب و هوایی و شرایط اکوسیستمی متفاوت، تنوع قومی و فرهنگ غنی، کشوری با 31 استان و جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است. متاسفانه علی رغم استعدادها و توانایی های زیاد، هنوزبرای مردم خود ایران ناشناخته مانده است. امین[1] (2013) در پژوهش خود با عنوان "گردشگری مذهبی در مصر" با مقایسه استراتژی های کشور های مختلف در گردشگری، گردشگری در مصر را بررسی میکند و نقش دولت و سازمان های مربوطه را بیان می کند.
ارجاع به این مقاله
شرکت \u200fهای مسافرتی با استفاده از کلان\u200f داده\u200f های به دست آمده از فناوری\u200f های متصل به اینترنت اشیاء نیز می\u200f توانند خدمات و بازاریابی برای مشتریان هدف خود را فراهم نمایند. همچنین با استفاده از تحلیل\u200f های پیشگویانه مناطق جدیدی که ارزش بالقوه \u200fای دارند را شناسایی کنند. بنابراین تنها قابلیت پیش \u200fبینی مکان، زمان و چگونگی سفر مشتریان وجود ندارد بلکه می\u200f توان پیام \u200fها و محرک \u200fهای بازاریابی را در زمان و مکانی که احتمال خرید بالایی دارد ارائه کرد. رایانش ابری در این صنعت همچون دیگر صنایع هزینه \u200fهای مربوط به سخت\u200f افزار و نرم\u200f افزار را کاهش می\u200f دهد و نیاز به کارکنان پشتیبان فناوری اطلاعات را کاهش می \u200fدهد. همچنین با استفاده از این فناوری می \u200fتوان به کمبود سیستم آمارگیری کلی و تحلیل اطلاعات و نبود پایگاه اطلاعاتی مرجع گردشگری پاسخ داد.
اهمیت و نقش ترجمه در صنعت گردشگری
نرم افزارهای مدیریت هتل داری (PMS) و پایانه های فروش (POS) نیز امروزه از هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند و به مدیریت رزرو، فروش محصولات و خدمات دیگر و افزودن آن ها به صورت حساب مهمانان و بسیاری موارد دیگر کمک می کنند. خوشبختانه هوش مصنوعی در هتل ها بدون اینکه زمان یا هزینه زیادی از شما بگیرد حتی از این محدوده فراتر رفته و شخصی سازی را در سطح بسیار عمیق تری امکان پذیر می کند تا بر هسته تجربه مهمان تأثیر بگذارد. ردیاب می تواند به طور لحظه ای موقعیت مکانی فرد را به خانواده اطلاع داده و اگر مشکلی برای او رخ دهد، هشدار دهد.
از طریق شبکه های اجتماعی می توانید به سرعت مهمانان خود را در مورد پیشنهادات و تخفیف ها مطلع کنید. با این حال ، با تبلیغ بیش از حد کسب و کار خود ، می توانید اعضای خود را از دست دهید. با درک این موضوع بیشتر کشورها امروزه سعی می کنند تا بیشتر به این صنعت اهمیت بدهند و موجب رونق آن شوند و در این زمینه برنامه ریزی و سرمایه گذاری های مختلفی با استفاده از استراتژی های اثرگذار به کار گرفته شده است.